Самовредновање и оцењивање квалитета Економског факултета Универзитета у Приштини
Економски факултет Универзитета у Приштини редовно спроводи поступак самовредновања и оцењивања квалитета својих студијских програма, наставе и услова рада, као и анализе оцена и пролазности студената.
У школској 2018/2019. години Економски факултет је у складу са законским обавезама приступио изради Извештаја о поступку и резултатима самовредновања.
Извештај о самовредновању структуриран је у складу са стандардима за самовредновање и оцењивање квалитета високошколских установа (стандарди 1-15):
-
Стандард 1: Стратегија обезбеђења квалитета
-
Стандард 2: Стандарди и поступци за обезбеђење квалитета
- Прилог 2.1. Усвојени документ – Стандарди и поступци за обезбеђење и унапређење квалитета високошколске установе
- Прилог 2.2. Усвојени план рада и процедура за праћење и унапређење квалитета високошколске установе у оквиру стандарда квалитета
- Прилог 2.3. Усвојени годишњи извештаји о раду успостављеног тела (комисије, одбора, центара) за унутрашње осигурање квалитета високошколске установе
-
Стандард 3: Систем обезбеђења квалитета
-
Стандард 4: Квалитет студијског програма
- Табела 4.1. Листа свих студијских програма који су акредитовани на високошколској установи од 2011. године са укупним бројем уписаних студената на свим годинама студија у текућој и претходне 2 школске године.
- Табела 4.2. Број и проценат дипломираних студената (у односу на број уписаних) у претходне 3 школске године у оквиру акредитованих студијских програма. Ови подаци се израчунавају тако што се укупан број студената који су дипломирали у школској години (до 30. 09.) подели бројем студената уписаних у прву годину студија исте школске године. Податке показати посебно за сваки ниво студија.
- Табела 4.3. Просечно трајање студија у претходне 3 школске године. Овај податак се добија тако што се за студенте који су дипломирали до краја школске године (до 30.09.) израчуна просечно трајање студирања. Податке показати посебно за сваки ниво студија.
- Прилог 4.1.а. Анализа резултата анкета о мишљењу дипломираних студената о квалитету студијког програма и постигнутим исходима учења – основне академске студије
- Прилог 4.1.b. Анализа резултата анкета о мишљењу дипломираних студената о квалитету студијког програма и постигнутим исходима учења – мастер академске студије
- Прилог 4.2. Анализа резултата анкета о задовољству послодаваца стеченим квалификацијама дипломаца.
-
Стандард 5: Квалитет наставног процеса
- Прилог 5.1. Анализа резултата анкета студената о квалитету наставног процеса.
- Прилог 5.2. Процедуре и поступци који обезбеђују поштовање плана и распореда наставе.
- Прилог 5.3. Доказ о спроведеним активностима којима се подстиче стицање активних компетенција наставника и сарадника
- Прилог 5.3.1. Уговори са Економским факултетима.
- Прилог 5.3.2. Одлука о одобравању новчаних средстава наставном особљу.
- Прилог 5.3.3. Доказ о ослобађању сарадника дела школарине.
- Прилог 5.3.4. Уговор о ослобађању котизације.
- Прилог 5.3.5. Извештај о одржаном научном скупу.
- Прилог 5.3.6. Импресум часописа.
-
Стандард 6: Квалитет научноистраживачког, уметничког и стручног рада
- Табела 6.1. Назив текућих научноистраживачких/уметничких пројеката, чији су руководиоци наставници стално запослени у високошколској установи.
- Табела 6.2. Списак наставника и сарадника запослених у високошколској установи, учесника у текућим домаћим и међународним пројектима.
- Табела 6.3. Збирни преглед научноистраживачких и уметничких резултата у установи у претходној календарској години према критеријумима Министарства и класификације уметничко-истраживачких резултата.
- Табела 6.4. Списак SCI/ ССЦИ-индексираних радова по годинама за претходни трогодишњи период. (Навести референце са редним бројем).
- Табела 6.7. Списак ментора према тренутно важећим стандардима који се односи на испуњеност услова за менторе у оквиру образовно-научног, односно образовноуметничког поља, као и однос броја ментора у односу на укупан број наставника на високошколској установи.
- Прилог 6.2. Однос наставника и сарадника укључених у пројекте у односу на укупан број наставника и сарадника на високошколској установи.
- Прилог 6.3. Однос броја SCI-индексираних радова у односу на укупан број наставника и сарадника на високошколској установи.
- Прилог 6.4. Доказ о интензивној међународној сарадњи
-
Стандард 7: Квалитет наставника и сарадника
- Табела 7.1. Преглед броја наставника по звањима и статус наставника у високошколској установи (радни однос са пуним и непуним радним временом, ангажовање по уговору).
- Табела 7.2. Преглед броја сарадника и статус сарадника у високошколској установи (радни однос са пуним и непуним радним временом, ангажовање по уговору).
- Прилог 7.1. Правилник о поступку за утврђивање предлога за избор наставника и поступку за избор сарадника.
- Прилог 7.2. Однос укупног броја студената (број студената одобрен акредитацијом помножен са бројем година трајања студијског програма) и броја запослених наставника на нивоу установе.
- Прилог 7.3. Доказ да су процеси именовања и избора у звања транспарентни Извештај о избору у звање
-
Стандард 8: Квалитет студената
- Табела 8.1. Преглед броја студената по степенима, студијским програмима и годинама студија на текућој школској години.
- Табела 8.2. Стопа успешности студената. Овај податак се израчунава за студенте који су дипломирали у претходној школској години (до 30.09) а завршили студије у року предвиђеном за трајање студијског програма.
- Табела 8.3. Број студената који су уписали текућу школску годину у односу на остварене ЕСПБ бодове (60), (37-60) (мање од 37) за све студијске програме по годинама студија.
- Прилог 8.1. Правилник о процедури пријема студената.
- Прилог 8.2. Правилник о оцењивању.
- Прилог 8.3. Процедуре и корективне мере у случају неиспуњавања и одступања од усвојених процедура оцењивања.
- Прилог 8.4. Извештај о анкетирању новоуписаних студената.
-
Стандард 9: Квалитет уџбеника, литературе, библиотечких и информатичких ресурса
- Табела 9.1. Број и врста библиотечких јединица у високошколској установи.
- Табела 9.2. Попис информатичких ресурса.
- Прилог 9.1. Општи акт о уџбеницима.
- Прилог 9.2. Списак уџбеника и монографија чији су аутори наставници запослени на високошколској установи (са редним бројевима).
- Прилог 9.3. Однос броја уџбеника и монографија (заједно) чији су аутори наставници запослени на установи са бројем наставника на установи
-
Стандард 10: Квалитет управљања високошколском установом и квалитет ненаставне подршке
- Табела 10.1. Број ненаставних радника запослених са пуним или непуним радним временом у високошколској установи у оквиру одговарајућих организационих јединица.
- Прилог 10.1. Шематска организациона структура високошколске установе.
- Прилог 10.2. Aнализа резултата анкете студената о процени квалитета рада органа управљања и рада стручних служби.
- Прилог 10.3. Анализа резултата о процени вредновања рада факултета од стране запослених лица.
-
Стандард 11: Квалитет простора и опреме
- Табела 11.1. Укупна површина (у власништву високошколске установе и изнајмљени простор) са површином објеката (амфитеатри, учионице, лабораторије, организационе јединице, службе).
- Табела 11.2. Листа опреме у власништву високошколске установе која се користи у наставном процесу и научноистраживачком раду.
- Прилог 11.1. Уговори о простору.
-
Стандард 12: Финансирање
-
Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитета
-
Стандард 14: Систематско праћење и периодична провера квалитета
-
Стандард 15. Квалитет докторских студија
- Табела 15.1. Списак свих акредитованих студијских програма докторских студија.
- Табела 15.3. Списак чланова организационих јединица за квалитет докторских студија високошколске установе.
- Прилог 15.1. Правилник докторских студија.
- Прилог 15.2. Извод из Статута који регулише докторске студије.
- Прилог 15.3. Решење о акредитацији научноистраживачког рада.
- Прилог 15.4. Правилник о избору ментора.
- Прилог 15.5. Поступак израде и одбране докторске дисертације односно докторског уметничког пројекта.